Onko paketista hyötyä, jos yrityksellä ei ole vielä ilmettä? Tai entä jos ilme jo on?

Esite- ja markkinointipaketti pääsee oikeuksiinsa erityisesti, jos yritykselläsi ei ole ilmettä entuudestaan. Jos yritykseltäsi puuttuu logo, slogan, fontit ja värimaailma, voi tuntua vaikealta miettiä esitteen suunnittelemista. Kuitenkin, paketti on omiaan juuri tähän tarkoitukseen.

Paketin avulla voit startata toimintasi tehokkaasti ja nopeasti. Uusien asiakkuuksien syntyessä on helpompi aloittaa myös perusteellisempi yritysilmeen kehittäminen, johon paketti jo itsessään opastaa. Yritystoiminnan alussa pienen yrityksen kannattaa aloittaa kevyemmin kuin odottaa, että kaikki olisi valmista kerralla (tätä harvoin tapahtuu, koska yritysilme elää siinä missä muukin yritystoiminta).

Suosittelen pakettia todella myös muille juuri aloittaneille yrittäjille: mielenkiinto ei herpaantunut hetkeksikään! Samalla sain yritykselleni yhtenäisemmän ilmeen ja opin tekemään mainontaa sellaisilla helpoilla keinoilla, joita en olisi osannut edes ajatella. Saamillani tiedoilla myös uusien yhteistyökumppaneiden hankinta helpottui. Sain ihan älyttömästi ideoita lukiessani.

Heidi Törnqvist, KauneusPopup

…entä, jos yrityksellä on jo ilme?

Vaikka esitepohjat sopivat kuin nenä päähän aloittavalle yrittäjälle, sopivat ne loistavasti myös jos ilme jo on. Esitepohjia voidaan muokata lähes rajattomasti: Voit muokata peruspohjia niin, että ne sopivat saumattomasti yrityksen olemassa olevaan ilmeeseen. Värien, fonttien ja kuvien vaihtamisella saat aikaan optimoidun lopputuloksen. Voisi luulla, ettei perusesitteellä saada aikaan tarpeeksi yksilöllistä ilmettä, mutta nimenomaan harkitulla perussuunnittelulla ja yksinkertaisuudella peitotaan monimutkaiset toteutukset mennen tullen. Katso vaikka näitä esimerkkejä:

Kaikki mallit ovat täysin erilaisia, vaikka perustuvat samoihin pohjiin. Usein haaveillaan massiivisista ja kokonaisvaltaisista ilme- ja markkinointitoteutuksista, vaikkei niihin olisikaan varaa. Ongelma on, että tällöin jätetään käyttämättä ne mahdollisuudet, joihin olisi heti resursseja, koska ne tuntuvat ”persoonattomilta tai ei omanlaisilta”. Mahdollisuuksien käyttämättä jättäminen näivettää hyvät ideat ja ajatukset. Tartu siis toimeen!